18 Kasım 2009 Çarşamba

OKUMA YÖNTEMLERİ ETKİNLİĞİ










OKUMA YÖNTEMLERİ
5/A Sınıfı öğrencileri Türkçe dersini o gün farklı bir yöntemle işleyeceklerdi। Okunacak toplam yedi metin vardı. Öğretmenleri metinlerin fotokopilerini dağıttı। Hangi metni, hangi yöntemle okuyacaklarına birlikte karar verdiler। Karar verdikleri yöntem ve tekniklere göre okumaya başladılar. Hangi metni, hangi yöntemle okuduklarını birlikte bulalım.

Okuma Yöntemleri
1।Aktarıcı okuma
2.Not alarak okuma
3.Paylaşarak okuma
4.seçici okuma
5.Sesli okuma
6.Sessiz okuma
7.Sorgulayarak okuma


HANGİ METNİ HANGİ YÖNTEMLE OKUDUK?

*Bir şiir olan ilk metni ……………………………… yöntemiyle okudular.

*İkinci metin bir tiyatro oyunundan alınan kısa bir bölümdü. Bunu …………………………… yöntemiyle okudular.

*Üçüncü metin yine bir şiirdi. Ama bu kez bir öğrenci tahtaya çıkarak ………………………….. okuma yaptı.

*Dördüncü metin eğlenceli bir öyküydü. Öğretmenleri önce sessiz okumalarını, daha sonra içlerinden birinin tahtaya kalkıp anlatmasını istedi. Bu metni de bu şekilde okuyarak ………………………………………. yapmış oldular


*Beşinci metin arıların hayatını anlatıyordu. Metinde o zamana kadar bilmedikleri pek çok şey anlatıyordu. Bu bilgileri unutmak istemediler. Bunun için bir yandan sessiz okurken, bir yandan da notlar aldılar. Böylece bu metni …………………………………………… Yöntemiyle okumuş oldular.

*Altıncı metin biraz zordu। Ama öğretmenleri metnin tamamını okumak zorunda olmadıklarını söyledi. Metinle ilgili soruları cevaplamak için hızlıca okuyacaklardı. Metni bu şekilde okudular. Bu okuma türüne …………………………………………… adını veriyorlardı.

*Son metin bilgilendirici bir metindi. Ama metinde bilmedikleri kelimeler, anlamadıkları yerler vardı. Onun için bu metni okurken çok soru sordular. Soru sorarak yaptıkları bu okumanın adı ise……………………………………………….. idi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder