23 Kasım 2009 Pazartesi

SOSYAL BİLGİLER



ÖĞRENME ALANI : KÜLTÜR VE MİRAS ÜNİTE : ADIM ADIM TÜRKİYE
KAZANIM:
Çevresindeki ve ülkemizin çeşitli yerlerindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve yapıtları tanır.


























Daha çok geleneksel evleri ile tanınan Safranbolu, Karabük ilinin en büyük ve gelişmiş ilçesidir. Konumu yaklaşık olarak Ankara'nın iki yüz kilometre kuzeyinde ve Karadeniz'in yüz kilometre güneyindedir. Karabük ilçe merkezinin de 9 kilometre kuzeyinde bulunmaktadır
Safranbolu’yu gezerken birçok tarihi eser ile karşılaştık.Gezdiğimiz yerlerden bazıları Cinci Han,Tarihi Cinci Hamamı,Bakırcılar Çarşısı,İzzet Paşa Camisi,Safranbolu evleri, antika eşya satan dükkanlar ve safran çiçeği ile ilgilenen dükkanları gezdik.Tabi,Safranbolu’nun lokumu ve mantısını yemeyi unutmadık
Hoş görünümlü Safranbolu evleri. Safranbolu evlerinin hiç biri diğerinin manzarasını engellemez. 3000 yıl önce yapılan evlerden yaklaşık 200 tane vardır
Gezide acıkmıştık.Yemek yiyeceğimiz konağa gittik.Yöresel yemeklerden mantı yiyecektik..Herkes mantısını iştahla yedi.Güzel bir yemek olmuştu.Tabii yemekten sonra Safranbolu’ nun güzel salebinden içip konağı gezdik
Bu gezininin sonucunda Safranbolu`nun tarihi ve kültürel özellikleri hakkında bilgi sahibi olduk.Bu öğrendiklerimizin ışığında ADIM ADIM TÜRKİYE ünitesini daha iyi tanımış olduk.






















5 yorum:

  1. çalışmalarınız çok güzel.yaşayarak öğrendikleri için bilgiler kalıcı olacaktır.yeni çalışmalarınızı merakla bekliyorum.
    sınıf anneniz
    hasret teyzeniz

    YanıtlaSil
  2. Öğrencilerin sınıf ortamında yaparak ve yaşayarak yaptıkları öğrenmeler ezbercilikten uzak akılda kalıcı ve yeni bilgilere transfer etme kolaylığı sağlamaktadır.Mihriban öğretmenimizin yaptığı sınıf çalışmalarını yürekten destekliyor,çocuklarımıza ilköğretimde sağlam temeller attırdığı için minnet duyuyorum

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Öğretmenim merhaba ben Ataberk.Siteyi gün geçtikçe güzelleştirdiğiniz ve bizim yaptığımız çalışmalara sitede yer verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba öğretmenim.Ben Şebnem.Öğretmenim bize böyle etkinlikler yaptırdığınız zaman aklımızda daha kalıcı oluyor.Biz sizi çok seviyoruz.Siz bize böyle güzel bilgiler verdiğiniz için size çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil